Hírek : Az új tanévről, változásokról |
Az új tanévről, változásokról
Andi 2007.08.30. 15:55
Ebben a cikkben az új igazgató számol be az új rendszerről. Bár sok újdonság nincs benne, viszont megerősíti az eddig hallott pletykákat, nagy vonalakban beszámol a hétfőtől kezdődő tanévről. Szóval itt a hivatalos verzió. A teljes cikk:
Augusztus első vasárnapjától változás állt be Szarvas közoktatásában, miután az önkormányzat visszavette a fenntartói jogokat és kötelezettségeket a megyei önkormányzattól a Székely Mihály Szakképző Iskola tekintetében, s ezzel együtt a fenntartásában lévő iskolákat egy intézményben egyesítette Szarvas Város Közoktatási Intézménye néven. A megbízott igazgatóval, Kohut Andrásnéval beszélgetve mindenek előtt az új intézményről kértünk információkat. Az alkalmazotti statisztikai létszám 295-ről indult, ami decemberre 261,5-re csökken. Az álláshelyek csökkenése a konyhai feladatok átszervezése mellet javarészt nyugdíjazásokból adódik, csak néhány álláshely szűnt meg, tehát nincs jelentős változás. A tanulói létszám a most kezdődő tanévben a Vajdában 790, a Székelyben 660, a Főtériben 487 iskolás és 168 óvodás. - Az egységes intézményeknek ezek szerint nincs külön igazgató-helyettese. - Nincs általános helyettes, közvetlenül a három intézményegység-vezetővel igyekszünk a munkát megoldani. - A diákoknak és szüleiknek milyen változásokra kell felkészülniük? - Ameddig az iskola jól működik - és jól kell, hogy működjön -, a diákoknak és a szülőknek semmilyen negatív változást nem szabad érzékelniük, sőt előnyei lesznek az egységes intézménynek. A két középiskolában ki- beiratkozás nélkül lesz átjárási lehetőség, rugalmasabban tudnak majd változtatni a szarvasi és környékbeli diákok. Az általános iskola és középiskola közötti átmenet is egyszerűbb lesz, aki helyben folytatja az általános befejezése után a középfokú tanulmányait, annak szintén nem kell ki- és beiratkozni. Erősíteni fogjuk a felsőtagozat és a középiskola közismereti képzésének összhangját. Az egész intézményre kiterjedő közös munkaközösségek jöttek létre, ami biztosítja, hogy egymásra épülő, összehangolt tantervek alapján folyik majd az oktatás. A magyar, történelem, idegen nyelv, matematika és természetismeret munkaközösséget a Vajda Péter Gimnázium és Szakközépiskola intézményegysége irányítja, a szakképzésekkel kapcsolatos munkaközösségek irányítója a Székely Mihály Szakképző iskola intézményegység, míg z alsó tagozattal kapcsolatos specialitások - napközi, fejlesztőképzés - munkaközösségeit valamint a testneveléssel, sporttal és művészetekkel kapcsolatos munkaközösségeket a Fő téri Általános Iskola és Óvoda intézményegység irányítja. - A korábbi három intézmény gazdasági ügyintézését is egyesítették? - Igen, megtörtént a gazdasági átszervezés, ezt a területet is egy helyről irányítják majd, a Székelyből, ahol hat dolgozó foglalkozik ezzel, a vajdában ketten, a Főtériben pedig másfél álláshely jutott a gazdasági ügyek intézésére. Ezt a területet Brusznyiczky Erika irányítja, helyettese Szakácsné Szűcs Marianna. Fő feladatuk most az egyesített intézmény költségvetésének összeállítása. - Olcsóbb lesz így a működés? - Amint az már sok fórumon is elhangzott, nem ez az elsődleges cél. De az bizonyos, hogy hatékonyabban és költségtakarékosabban tudunk majd sok feladatot ellátni. Például a pedagógusok kötelező óraszámát ki tudjuk tölteni az egységes intézményben, ezáltal csökkennek a részmunkaidők, csökken a bérköltség. Nagyobb beruházásoknál és beszerzéseknél is előnyben van, aki nagyobb tételben rendel, ez árelőnyben is szokott realizálódni. Ugyancsak közösen - nagyobb tételben - tudunk szolgáltatói, beszállítói szerződéseket kötni, ami remélhetőleg szintén megtakarításokban jelentkezik majd. - Nagy az izgalom a tanévkezdés előtt? - Nincs nagy izgalom, de rengeteg a munka. Úgy érzem, hogy a feladatokkal határidőre elkészültünk, a tanév előkészítése minden intézményegységben megtörtént. Nyilván adódnak majd megoldandó feladatok menet közben is, hiába igyekeztünk minden részletet alaposan körbejárni, ezeket a felmerülő problémákat menet közbe kell majd orvosolnunk, úgyhogy a 2007/2008-as tanév az iskolának is egyfajta tanulóéve lesz. Hangsúlyozom azonban, hogy a működést semmi nem zavarja, tisztáztuk, hogy kinek mi a feladata, ki-kinek felettese. Kialakítottuk a csengetési rendet, az osztályok jelölését, megbeszéltük az ebédeltetés, a sportolás, a tanulónyilvántartás részleteit, a munkabiztonsági és munkavédelmi szabályokat, az informatikai rendszer egyesítését, s nem utolsó sorban a munkaterveket és az órarendeket. Az egységes pedagógiai program és az intézmény szervezeti és működési szabályzatának elkészítése is megkezdődik, s határidőre készen lesz. Alapvetően pedig az irányítás és a szervezés változik ugyan, de a diáknak és a tanárnak ezentúl sem lesz más dolga, mint eddig volt: tanulni és tanítani. T.L.
Forrás: Szarvas és Vidéke önkormányzati hetilap XXII. évfolyam 35. szám
|